YUKARI ÇIK

Çanakkale Travel

Çanakkale Turizmine Ulaşım Engeli

10 Ekim 2009 tarihinde eklendi

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İlhami Tezcan, turizm şehri Çanakkale'nin en büyük meselesinin ulaşım olduğunu söyledi. Troia, Assos ve Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı'nın yanı sıra Kaz Dağları'nın turizm açısından önemli olduğunu belirten Tezcan, "Dünyaca ünlü Troia Antik Kenti, Assos ve Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı gibi turistik değerlerimiz olmasına rağmen maalesef ilimize dışarıdan gelecek yerli ve yabancı turistler ulaşım konusunda büyük sıkıntı yaşıyor. Turizm kenti Çanakkale'nin artık bu meseleyi çözmesi şart. Ankara, İstanbul, Bursa ve İzmir'den yerli ve yabancı turistler, ilimize gelmek için saatlerce yol kat etmek zorundalar. Mutlaka en kısa sürede Çanakkale'nin İstanbul-Bursa ve İzmir ile bağlantılı yollarının duble yol olması lazım. Karayolları'nın dışında Çanakkale'nin havayoluyla bağlantısının da yapılması gerekiyor. Havaalanımız var. Ancak bu havaalanımız Allah'a emanet. Bakınız bir kar yağdı, havaalanı karla doldu. Biz vergi ödül törenini yapacaktık. Bunun için uçak tutup konuklarımızı buraya getirmek istedik. Ancak havaalanı tamamen karla kaplı olduğu için uçağın inemeyeceği söylendi. Temizlenmesi için gerekli desteği verelim dedik. Bu kez de havaalanın temizleyecek özel araçların burada olmadığı belirtildi. Bunun için gerekli olan kimyasal maddeleri almayı da teklif ettik. Ancak bunları havaalanına boşaltacak araçların olmadığı söylendi. Dua ediyoruz güneş açsın ve karlar erisin. Ancak ondan sonra havaalanımız açılacak. Böyle bir durumda Çanakkale'ye turist nasıl gelsin? Havayolu ile ulaşımın olmadığı yerde turist beklemek çok zor. Biz de vergi ödül törenini iptal etmek zorunda kaldık" dedi. İlhami Tezcan, göreve geldiklerinden bu yana turizme büyük önem verdiklerini ifade ederek, "Çanakkale'de 5 yıldızlı otel sayısının artması lazım. İlimizde bir tek Kolin Otel 5 yıldızlı olarak hizmet veriyor. Bu 5 yıldızlı otel sayısının artması ilimizi hareketlendirecek. Ben bizzat Dedemanlar ile Çanakkale'ye 5 yıldızlı otel yapmaları için görüşme yaptım. Ancak kendileri Çanakkale'ye 5 yıldızlı otel yapmanın şu an için rantabl olmadığını belirterek, buna sıcak bakmadıklarını söylediler. Ulaşımın yapılamadığı bir ortamda turisti buraya nasıl getireceğiz?" diye konuştu. Troai, Assos ve Gelibolu Yarımadası'nın dışında Kaz Dağları'nın önemine de işaret eden Tezcan, "Kaz Dağları'nda dünyada eşi görülmeyen çok sayıda bitki var. Müthiş oksijeniyle dünyaya adını duyuran Kaz Dağları'nda termal sular da dikkat çekiyor. Buraya AB ülkelerinden zengin yaşlı turistleri getirebiliriz. Bu konuda Kale Grubu olarak Kaz Dağları'nda 5 yıldızlı otel yapımıyla ilgili bir proje var. Bunu hayata geçirmek için çalışmalar sürüyor. Bu bölgeye gelecek olan yabancı turistler 5 yıldızlı otel konforundaki bir yerde konaklamak istiyorlar. Bu bölgede sağlık turizmi ve doğa turizmi gelişebilir. Bu konuya çok sıcak bakıyoruz. En kısa sürede de bu bölgede bir 5 yıldızlı otelin kurulmasından yanayız" dedi.