YUKARI ÇIK

Çanakkale Travel

ÇTSO’dan 2015 için Çanakkale’nin Adını Duyuracak Yeni Projeler

03 Ocak 2013 tarihinde eklendi

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası, Çanakkale Savaşları’nın 100. Yılı olan 2015 için yeni projelerini açıkladı. ÇTSO, 2015’te Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile birlikte Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi’nin iki fakültesini eğitime başlatmayı, tüm dünyada Çanakkale'nin adını duyuracak en az 2 film çekmeyi, Çanakkale’nin tanıtımına katkıda bulunacak, uluslararası kanallarda gösterilecek “survivor” tarzı bir yarışma programı hazırlamayı ve Boğazın tam ortasında Çanakkale tarihi temalı basınçlı su püskürtmeli bir Su Perdesi yapmayı hedefliyor.  ÇTSO ayrıca, mevcut tarihi binasını bir turizm ofisi gibi çalışacak Çanakkale Evi haline getirmeyi, Yat Limanı’nı 2015’e yetiştirmeyi, Hektor Heykeli için Turizm Bakanlığı’na yer sağlamayı, esnaftan talep geldiği takdirde AVM kurmayı, hava ulaşımına taksi uçak çözümü getirmeyi, Çanakkale-İstanbul arasındaki gemi seferlerinin başlamasına öncülük etmeyi de planlıyor. ÇTSO Genel Sekreteri Sema Sandal, 2012 yılını değerlendirmek, 2013 hedeflerini anlatmak ve 2015 yılı hazırlık çalışmalarından söz etmek üzere bir basın toplantısı düzenledi. Basın toplantısı öncesinde basın çalışanlarıyla birlikte yeni yıl pastasını kesen Sema Sandal, gazetecilere 2012 yılında Oda'nın çalışma ve faaliyetlerine desteklerinden dolayı teşekkür etti. Genel Sekreter Sema Sandal, 2013 yılının da yoğun geçeceğini, mevcut projelerin devam ettiği gibi yeni projelerin de hız kazanacağını ifade etti.  “Buna ek olarak 2015 yılıyla ilgili projelerimiz var. Oda olarak biz de çok ciddi hazırlanıyoruz, önemli projelerimiz var” diye konuşan Genel Sekreter Sema Sandal, projeleri şöyle anlattı: “Biliyorsunuz 21 Kasım günü ÇTSO Kongre ve Fuar Merkezi'nin açılışında Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile yeni üniversite konusunda protokol imzaladık. TOBB'a bağlı ETÜ Üniversitesi için OSB'de 110 dönüm arazi tahsis ettirilmişti. Burada bizim amacımız, üniversitenin 2015 yılında hızla eğitime kazandırılmasıdır. 2023'e kadar da burada 9 fakülte 9 bin öğrenci hedefleniyor. İlk başta 2 fakülte ile başlıyoruz. Daha sonraki yıllarda diğer fakültelerle beraber 9 fakülte kurulacak. 2015 hazırlıkları kapsamında bir başka projemiz de, Fetih 1453'den de fazla ilgi çekecek, tüm dünyada Çanakkale'nin adını duyuracak en az 2 film hazırlığı içindeyiz. Bu konuda görüşmelerimiz, çalışmalarımız devam ediyor.  Ayrıca Çanakkale Gücü ya da Çanakkale'nin Gücü ismi düşünülen, uluslararası kanallarda da gösterilecek “survivor” tarzı bir yarışma programı düşünüyoruz. Bununla ilgili yer tespitleri yapılıyor. Çınarlı altında, Dardanos’ta ve Sarıcaeli'nde yer tespiti için bir kaç yerde çalışmalar yapıldı.  Acun Ilıca'nın yarışmaları gibi,  yarışmacıların zor koşullarda, engebeli arazilerde yapacakları yarışma, tüm dünyada kanallarda gösterilecek Çanakkale’nin tanıtımına katkıda bulunacak.
“Boğaz Ortasında Basınçlı Su Püskürtmeli Su Perdesi Yapılacak”
Bir başka projemiz de şu: Çanakkale Boğazı'nın tam ortasında basınçlı su püskürtmeli bir Su Perdesi yapacağız. Görselliği ağır güzel bir çalışma olacak. Çanakkale tarihini suda göstereceğiz. Bu konudaki çalışmalarımızı başlattık.”  ÇTSO Genel Sekreteri Sema Sandal, Oda’nın devam eden ve 2013 gerçekleştireceği projelerden de söz ederek, Yat Limanı'nda ÇED Raporu'nu alalı 7 ay olduğunu ve bu projeyi takip ettiklerini söyledi.  Sandal, “Yat limanı 645 yat bağlama kapasitelidir. 2015'te en az 300 yat doluluk oranına ulaşarak Yat Limanı'nın hizmete girmesini hedefliyoruz” diye konuştu.
“Çarşı Projesi Hayata Geçirilecek”
Sema Sandal, diğer projeler hakkında şu bilgileri verdi: “Çarşı Projesi çok uzadı. 31 Aralık Pazartesi günü Korumu Kurulu'ndan “olur” yazısı geldi. Bu projemiz, esnafın beğendiği şekle girecek, belki ufak değişiklikler olacak. Ne istenirse biz onu yapacağız.  TOBB,  yurt genelinde zeytinyağı ile ilgili bir kampanya başlatacak. Zeytinyağında en büyük üretim bizim bölgemizde yapılıyor. Ancak maalesef yeterli tanıtım ve tüketim yok. Tüketimin artırılması, halkın bilinçlendirilmesi, kullanımın teşvik edilmesi amacıyla bir zeytinyağı tanıtım kampanyası yapılacak. TOBB önderliğinde 4 milyon bütçeli bir kampanya yapılacak, biz de kendi bütçemize göre buna destek olacağız.
“ÇTSO Binası Çanakkale Evi’ne Dönüştürülecek”
ÇTSO'nun mevcut tarihi binasının Çanakkale Evi'ne dönüştürülmesi projemiz de devam ediyor. İlk etapta üst katı bir turizm ofisi şeklinde, Çanakkale Evi adı altında dönüştüreceğiz. Bununla ilgili bir proje hazırlıyoruz. Sonra da bizim OSB'ye gitme durumumuza göre, tamamı olacak. Burasıyla ilgili herkesin ve basınımızın da fikirlerini bekliyoruz. Bir turizm ofisi şeklinde düşünüyoruz. Buraya giren yerli olsun yabancı olsun turistlerin, Çanakkale hakkında bilgilendirilmesini amaçlıyoruz. Kütüphanesi de olacak, yazılı ve görsel bilgilendirme yapılacak. İskele Meydanı’ndaki turizm bürosunun halini biliyorsunuz, oradan pek çok kişi oradan bize geliyordu. Sonra Odaların gezileri oluyor, gelen heyetleri bilgilendirmek gerekiyor. Çanakkale Evi projesiyle kentimizin turizmine, tanıtımına hizmet etmek istiyoruz. Bir başka projemiz olan, Lapseki Balıkçı Barınağı atıl durumdaydı, balıkçılardan turizme kazandırılması için talep geldi. Gerekli başvuruları yaptık, ilgili Bakanlıktan “olurunu” bekliyoruz.
“Hektor Heykeli İçin Araziyi Gerekirse Biz Satın Alıp Vereceğiz”
Hektor Heykeli için 4-5 yıldır yer gösterilemiyor. Turizm Bakanımızın, “Siz yeri verin hediye edeceğim” diye sözü var. Heykel için araziyi gerekirse biz satın alıp vereceğiz. Çanakkale’nin tanıtımı için ne varsa, elimizden geleni yapacağız. Çanakkalelilerin kendi AVM'sini kurması konusunda da çalışmalarımız var. Yerel esnaftan talep toplama yöntemiyle, Cennet Otoparkı'nın olduğu yere, bir AVM projesi düşünülüyor. Tamamen Çanakkale esnafının katılacağı, ortaklık yapısını esnafın belirleyeceği ve yönetiminde de esnafın olacağı bir AVM projesi planlanıyor. Çanakkale'nin bir başka sorunu da uçak ulaşımı. Biz en başta onunla ilgili bir fizibibite çalışması yaptık. Gerekirse Çanakkaleli girişimcilerle, yeterli olmazsa dışarıdan yatırımcılarla, bir taksi uçak şeklinde hizmet getirilmesini istiyoruz. Uçak ulaşımı sorununu bu şekilde kendimiz çözmeyi düşünüyoruz. Bize deniz ulaşımı konusunda da talepler geliyor. Onunla ilgili çalışmalarımız var. İskele atıl, buraya 30-40 yıl vapurlarla yolcular geliyormuş. Tekrar o yolcu vapurlarının çalışması. Çanakkale-İstanbul arasında seferlerin başlaması için çalışmamız olacak 2013 içinde”