YUKARI ÇIK

Çanakkale Travel

Gelibolu Yarımadasında Hedef 3 Milyon Turist

11 Ekim 2009 tarihinde eklendi

18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi törenleri öncesi Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı'nda yapılan çalışmaları yerinde denetleyen Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe, geçen yıl 2.5 milyon kişinin ziyaret ettiği bölgeye bu sene 3 milyon kişi beklediklerini söyledi. Bakan Osman Pepe, öğle saatlerinde İstanbul'dan helikopterle yarımadada bulunan Şehitler Abidesi'ne geldi. Vali Orhan Kırlı ve Milli Parklar Genel Müdürü Mustafa Kemal Yalınkılıç ile beraberindekiler tarafından karşılanan Bakan Pepe, önce Morto Koyu Ziyaretçi Dinlenme Noktası'nı gezdi. Burada basın mensuplarının sorularını cevaplayan Bakan Pepe, bu yıl bölgeyi ziyaret edecek kişi sayısının 3 milyonu bulmasını beklediklerini belirterek, "Geçen yıl 2.5 milyona yakın insan buraları ziyaret etti. Biz burada bir günde 500-600 otobüsün olduğunu biliyoruz. 600 otobüs ne demek? 30 bin kişi bir günde burayı geziyor. Çocuklarımız ülkemizin dört bir tarafından buraya gelip hiçbir sıkıntı yaşamadan şehitlikleri gezebilsinler diye, belli programlara uymalarını ve randevuyla buraya gelmelerini arzu ediyoruz. Yani randevusuz gelemezler mi? Gelirler ama rehberlerin eşliğinde alanın dolaşılmasını, bilgili ve iyi rehberler marifetiyle bu alanın çocuklarımıza ziyaretçilere anlatılmasını arzu ediyoruz. Bunun için randevu sistemiyle 300 bin kişiyi buldular. Geçtiğimiz yıl 2.5 milyon kişiyi bulduk. Bu yıl daha fazla olacak. 3 milyonu geçmeyi hedefliyoruz" dedi.
Bakan Pepe, bu yılki törenlerde bazı şehitlikleri açacaklarını ifade ederek, "Çalıştığımız alan bir tarihin şahlandığı alandır. Burada on binlerce şehidimizin kanı, canı, kemiği ve ruhları var. Biz tarihe ve şehitlerimize saygının gereği olarak buraya gerekli hassasiyeti göstermek mecburiyetindeyiz. Bugün alanda 7 tane şehitliği bitirdik. Tabii alanı gezen vatandaşlarımız Türk şehitliğinden fazla yabancı mezarı görürlerdi. Bizim öz yurdumuz olan bu topraklarda Genel Kurmay ile birlikte yaptığımız çalışmalarda, 28 tane orijinal şehitlik yeri tespit edilmiştir. Bu şehitlik yerleri, yarışma projeleriyle yapılıyor. 7 tanesi bitti, kalanlar ise önümüzdeki yıla yetiştirilecek" diye konuştu. Çevre ve Orman Bakanı Osman Pepe, Türk tarihinde önemli yere sahip olan Çanakkale Savaşları'nı özellikle öğrencilerin öğrenmesi gerektiğini kaydederek, "Her çocuğumuzun burada milli kimliğini öğrenmesi, büyük Türk tarihini içine sindirerek hissetmesi, sadece kitaptan okuyarak değil, şiirlerini okuyarak değil, şiirin yazıldığı, zaferin toprağa nakşedildiği yeri gözleriyle görmesini, Türk yurdunun ilelebet bizim olması için bedelinin nerede ve nasıl kimler tarafından ödendiğini görmesini arzu ediyoruz" şeklinde konuştu. Bakan Pepe, Yahya Çavuş Anıtı civarına geçerek, Ertuğrul Tabyası'ndaki çevre düzenleme çalışmalarını denetledi. Burada 2. Kolordu Komutanlığı'na bağlı askeri birliklerin 18 Mart törenlerinde yapacağı gösterinin provalarını da izleyen Pepe, 18. Zırhlı Tugay Komutanı Tuğgeneral Gürbüz Kaya'dan bilgi aldı. Ardından yeni yapılan 57. Alay Şehitliğini gezen Pepe, Düzceli Muharrem isimli bir askerle muhabbet etti. Bakan Pepe, "Burada Türk tarihi açısından çok müstesna bir yerde askerlik yapıyorsunuz. Burada bizim dedelerimiz var. Burada bizim ceddimiz yatıyor. Buralarda siz asker olarak, biz de buraların ihyası için çalışıyoruz. Sizlere hayırlı tezkereler ve başarı dolu yıllar diliyorum" dedi. Pepe son olarak Kocadere Hastane Şehitliği'ni gezdikten sonra Kabatepe Ana Tanıtım Merkezi'nde incelemelerde bulundu.