YUKARI ÇIK

Çanakkale Travel

İranlı Beden Eğitim Öğretmeninin Türkiye Aşkı

22 Temmuz 2012 tarihinde eklendi

ran’dan bisikletle Türkiye’ye gelen Beden Eğitim Öğretmeni Javat Keshtgar (30) binlerce kilometre yol kat ettikten sonra Çanakkale’ye ulaştı 21 Haziran günü Doğubayazıt’tan Türkiye’ye giriş yaptığını belirten İranlı Beden Eğitimi Öğretmeni Javat Keshtgar, “Ben İsfahan’da öğretmen olarak görev yapıyorum. Şuanda okullar tatilde olduğu için bisikletim ile Türkiye’ye bir gezi yapmak istedim. 500 kilometre İran’da bisikletim ile yolculuk yaptıktan sonra 21 Haziran günü Doğubeyazıt’a ulaştım. Ardından da otobüsle İstanbul’a geçtim. Oradan da bisikletim ile Marmara bölgesindeki illeri bisikletim ile gezmeye başladım. 500 kilometre de bu bölgede bir yolculuk yaptım. Aslında benim amacım Karadeniz bölgesini bisikletim ile gezmekti. Ancak orada sel felaketinin yaşanması sebebiyle yolculuğumu Marmara bölgesine çevirmek zorunda kaldım. Yolculuk sırasında ise Türkiye’de bisiklete o kadar ilgi olmadığı farkettim. Bence Türkiye’de yakıt pahalı olduğu için bisiklet çok uygun bir şey . Türkler bisiklete önem vermeli” dedi.
“Türkiye benim ikinci vatanım”
Kendisinin Türkiye hayranı olduğunu ve kendi kendine Türkçe öğrendiğini de belirten Beden Eğitim Öğretmeni Javat Keshtgar, “Ben o kadar Türkiye’yi seviyorum ki, Türkiye’yi ikinci memleketim sayıyorum.  Umarım ki, inşallah yakın gelecekte bisiklet ile yolculuk yapanların sayısı artar” dedi. Türkiye’ye bisiklet ile yolculuk fikrini yaklaşık 10 yıl öncesinden düşündüğünü de belirten Javat Keshtgar, “Yaklaşık 10 yıl önce Türk Halk Müziği’ne büyük ilgi duymuştum. Bağlama sazı biraz çalıştım. 10 yıllık süre içinde İran’da bisiklet ile yolculuk yapardım. Sürekli olarak da bisikletle Türkiye’ye yolculuk yapmayı düşünüyordum. 2 sene önce otobüs ile İstanbul’a geldim. Otobüsün camının arkasında dışarıyı görmek benim için çok kötüydü. Bisikletli olmadığım için hasret çekerdim. Şimdi ise tatildeyim ve Türkiye’deyim. 10 yıl önceki hasretimi böylece dindirmiş oluyorum. Çanakkale’yi gezdikten sonra Tekirdağ üzerinden İstanbul’a gideceğim” dedi.
“Sıcak hava ve rampalar beni zorladı”
Bisiklet ile yolculuğu sırasında en çok sıcak hava rampaların kendisini zorladığını belirten Javat Keshtgar, “Öğlen çok sıcak oluyor. Bisikletimin üzerindeki yük de ağır. Bu sebeple özellikle rampaları çıkarken çok yoruldum. Ama yine de bu sıkıntıya rağmen yolculuk buna değiyor. Türkiye’yi çok seviyorum. Ayrıca İran’da da Türkçe rehberlik yapıyorum” dedi.